Často kladené otázky

Máte nejaké nejasnosti ohľadom nákupu u OLIVIE? Tu nájdete odpovede na najčastejšie kladené otázky našich zákazníkov. Ak ste odpoveď nenašli alebo sa vám nechce hľadať, napíšte nám alebo zavolajte, radi vám pomôžeme.

Výber šperkov
Doprava a platba
Nákup u OLIVIE
Popredajný servis
1Ako určiť správnu veľkosť prsteňa?

Veľkostnú tabuľku a návod, ako zmerať veľkosť prsteňa, nájdete tu: Tabuľka veľkostí.

2Ako vyzerá šperk na modelke?

Ak pri produkte nenájdete fotografiu na modelke, kontaktujte nás e-mailom alebo nám napíšte na FACEBOOK a my sa pokúsime vám čo najskôr poskytnúť reálne fotografie.

3Z akých materiálov sú vaše šperky?

OLIVIE sa špecializuje výhradne na striebro. V našej ponuke nájdete iba strieborné šperky rýdzosti 925/1000.

4Alergia na šperky

Príznaky alergie pri nosení šperkov sú bežné, ale často nesprávne diagnostikované, pretože vo väčšine prípadov je látkou spôsobujúcou alergiu nikel, nie samotné striebro. Všetko o možných alergiách nájdete v našom článku.

5Čo je to sterlingové striebro?

Ide o striebornú zliatinu 925/1000. Tá obsahuje minimálne 92,5 % čistého striebra a 7,5 % iného kovu, najčastejšie medi. Na Slovensku sa predávajú šperky prevažne z tejto zliatiny. Stopercentne čisté striebro je príliš mäkké, preto sa v šperkárstve nepoužíva. Vyhýbajte sa zliatinám s nižším obsahom striebra alebo striebru s obsahom niklu, ktorý spôsobuje alergie. Najlepšou voľbou je sterlingové striebro s povrchovou úpravou ródiom alebo platinou.

6Aký je rozdiel medzi kryštálom a zirkónom?

Kryštál používaný v šperkárstve je syntetický kameň, ktorý zložením zodpovedá sklu, tzv. brúsené sklo.

Zirkón je najstarší známy minerál na Zemi a označuje sa aj ako "syntetický diamant", pretože má podobné vlastnosti. Je vytvorený chemickým procesom, aby mal pravú farbu, vysoký lesk a tvrdosť. Pri kvalitnom spracovaní zirkónu laik nikdy nepozná rozdiel medzi diamantom a zirkónom.

Hlavný rozdiel medzi týmito kameňmi je v ich tvrdosti a z toho vyplýva ich kvalita a životnosť. Čím tvrdší kameň, tým pomalšie sa opotrebujú jeho hrany a dlhšie si udrží pôvodný lesk. Tvrdosť kryštálu je maximálne 6 na Mohsovej stupnici tvrdosti (1-10), zatiaľ čo zirkón má tvrdosť 8-9, takže sa od diamantu líši len minimálne. Šperky zdobené kryštálmi sú síce lacnejšie, ale majú kratšiu životnosť. Oproti tomu šperky osadené zirkónmi sú drahšie, avšak ich životnosť je omnoho vyššia. Kubický zirkón je najlepšou alternatívou diamantu.

7Obsahujú vaše strieborné šperky nikel a olovo?

Nie. Naše strieborné šperky rýdzosti 925 sú v súlade s medzinárodným právom o obsahu olova, niklu a ťažkých kovov. Naše šperky sú pravidelne testované, aby sme zabezpečili ich zhodu s týmito právnymi predpismi.

8Ponúkate aj úpravy šperkov na zákazku?

Úpravy šperkov na zákazku neposkytujeme.

1Koľko stojí poštovné?

Balík na adresu = 69 Kč
Balík na poštu = 59 Kč
Balíkovňa = 59 Kč
Zásielkovňa = 59 Kč
PPL = 69 Kč
PPL Výdajné miesta = 59 Kč
Bankový prevod = ZADARMO
Platba dobierkou = 70 Kč (iba pre Českú poštu)

2Ako môžem zaplatiť za šperk?

Svoju objednávku môžete zaplatiť:
Kartou online = ZADARMO
Bankovým prevodom = ZADARMO
Kúpim teraz, zaplatím o 14 dní (Skip Pay) = ZADARMO
PlatímPak - platba až o 30 dní = ZADARMO
Dobierka (iba pre Českú poštu) = 70 Kč

3Je možné zaslanie do zahraničia?

Zasielame iba do Českej republiky a na Slovensko. V prípade, že by ste potrebovali zásielku doručiť do inej krajiny EÚ, napíšte nám a pokúsime sa niečo vymyslieť.

4Akých prepravcov využívate?

Spolupracujeme s Českou poštou, ktorá ponúka Balík na adresu, Balík na poštu a doručenie do Balíkovne. Zásielku si môžete nechať doručiť aj na výdajné miesto alebo do výdajného boxu cez Zásielkovňu alebo PPL. O kvalitné doručenie na adresu sa stará PPL.

5Môžem si šperk prevziať osobne?

Šperk si môžete vyzdvihnúť na našej predajni v Ostrave.

6Je možné vyzdvihnutie v ten istý deň?

Objednávku si môžete vyzdvihnúť aj v ten istý deň, ak zvolíte osobný odber na našej predajni v Ostrave.

7Dostanem šperk v darčekovej krabičke?

Všetky šperky balíme do čiernych darčekových krabičiek, ktoré sú zadarmo. Tieto darčekové krabičky je možné aj dokúpiť, ak by ste potrebovali viac kusov. Alebo si môžete zakúpiť špeciálne semišové darčekové krabičky.

8Ako zistím stav zásielky?

Po expedícii zásielky vám príde e-mail s odkazom na sledovanie zásielky. Ak by ste e-mail alebo trasovacie číslo nemohli nájsť, napíšte nám na info@olivie.cz.

1Ako si objednať šperk?

Ak máte vybrané, jednoducho vložte produkt do košíka. Stačí v detaile produktu kliknúť na tlačidlo "Do košíka" napravo od obrázku produktu. Keď máte pridané všetko, čo ste si vybrali, presuňte sa do košíka kliknutím na bielu ikonku nákupného košíka vpravo hore. V nákupnom košíku môžete vložiť zľavový kód alebo rovno prejsť k plateniu stlačením zeleného tlačidla "Pokračovať v objednávke". Vďaka jednoduchým pokynom dokážete svoju objednávku dokončiť. V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať.

2Ako môžem zaplatiť za šperk?

Svoju objednávku môžete uhradiť:
Kartou online = ZADARMO
Bankovým prevodom = ZADARMO
Kúpim teraz, zaplatím o 14 dní (Skip Pay) = ZADARMO
PlatímPak - platba až o 30 dní = ZADARMO
Dobierka (iba pre Českú poštu) = 70 Kč
Hotovosťou/Kartou na našej predajni.

3Je bezpečná online platba vo vašom e-shope?

Áno, v našom e-shope ste v bezpečí. Používame certifikát SSL, čo znamená, že všetky údaje sú šifrované a proces je chránený.

4Čo ak neprešla platba kartou online?

Môžete zaplatiť príkazom z vášho účtu.

Číslo účtu: 700500700/2010 (FIO Banka)
VS: číslo vašej objednávky

5Koľko ma stojí poštovné?

Tabuľku cien dopravy a všetky užitočné informácie o našich prepravcoch nájdete tu: Doprava a platba.

6Dostanem šperk v darčekovej krabičke?

Všetky šperky balíme do čiernych darčekových krabičiek, ktoré sú zadarmo. Tieto darčekové krabičky je možné tiež dokúpiť, ak by ste potrebovali viac kusov. Alebo si môžete zakúpiť špeciálne semišové darčekové krabičky.

7V akej fáze je moja objednávka?

Budeme vás informovať e-mailom pri každej zmene stavu vašej objednávky až do odovzdania balíčka prepravcovi. Náš kuriér doručuje už nasledujúci deň po expedícii zásielky. Dostanete SMS aj e-mail s informáciou o čase doručenia. Zásielku máte stále pod dohľadom. Ak vás kuriér ČP nezastihne, uloží váš balíček na miestnej pošte a kuriér PPL na výdajnom depe.

8Ako môžem uplatniť zľavu?

Zľavový kód zadajte pri vytváraní objednávky v prvom kroku nákupného košíka. Kliknite na tlačidlo „Mám zľavový kupón“ a následne do políčka „Vložte zľavový kód“ vložte svoj zľavový kód a kliknite na tlačidlo „Použiť“. Zľava sa vám automaticky odpočíta ešte v košíku. Na každý nákup je možné použiť iba jeden zľavový kód, zľavy sa nesčítavajú. Ak nastanú komplikácie, kontaktujte nás, radi vám pomôžeme.

9Ako môžem objednávku zrušiť?

Ak chcete objednávku zrušiť, kontaktujte nás prosím čo najskôr telefonicky alebo e-mailom. Keď je zásielka odovzdaná prepravcovi, už ju nemožno stornovať.

10Môžem šperk vymeniť?

Ak ste zvolili zlú veľkosť alebo vám šperk nevyhovuje z iných dôvodov, stačí vyplniť online formulár, šperk nám zaslať späť a my vám obratom zašleme iný, vami vybraný produkt. Na výmenu máte 30 dní. Tovar musí byť nenosený a nepoškodený.

11Je možné zakúpené šperky vrátiť?

Áno, všetky zakúpené šperky môžete vrátiť do 30 dní bez udania dôvodu a my vám vrátime peniaze na bankový účet, ktorý uvediete vo formulári. Šperky musia byť nenosené a nepoškodené. Online formulár na vrátenie nájdete tu.

12Aká je na šperk záruka?

Na každý produkt z našej ponuky poskytujeme dvojročnú záruku.

1Je možné upraviť šperk na zákazku?

Individuálne úpravy šperkov neposkytujeme.

2Môžem svoj šperk vymeniť?

Ak ste zvolili zlú veľkosť alebo vám šperk nevyhovuje z iných dôvodov, stačí vyplniť online formulár, šperk nám zaslať späť a my vám obratom zašleme iný, vami vybraný produkt. Na výmenu máte 30 dní. Tovar musí byť nenosený a nepoškodený.

3Je možné zakúpené šperky vrátiť?

Áno, všetky zakúpené šperky môžete vrátiť do 30 dní bez udania dôvodu a my vám vrátime peniaze na bankový účet, ktorý uvediete vo formulári. Šperky musia byť nenosené a nepoškodené. Online formulár na vrátenie nájdete tu.

4Ako mám zabaliť šperk, ktorý vám chcem poslať späť?

Najlepším a najlacnejším spôsobom, ako poslať tovar späť, je zaslať ho ako doporučenú zásielku, najlepšie v pevnej papierovej krabičke. Dôležité je, aby sa šperk pri preprave nepoškodil.

5Ako sa starať o šperky?

Podrobné informácie o tom, ako sa starať o svoje šperky, nájdete v našom článku.

6Môžem šperk vrátiť alebo vymeniť aj osobne?

Svoju objednávku môžete vymeniť, vrátiť alebo reklamovať na našej predajni v Ostrave. Pred prinesením vašej zásielky vás poprosíme o vyplnenie online formulára.

Napíšte nám správu

Máte nejaké otázky? Zodpovieme ich. Prosím, pozorne vyplňte kontaktné údaje.

Nevypĺňajte toto pole:

Bezpečnostná kontrola